בנימין נתניהו ואהוד ברק רוצים שיואב גלנט יהיה הרמטכ"ל ה-20 של מדינת ישראל. הם רוצים אותו רמטכ"ל כי הם מינו אותו, הם רוצים אותו רמטכ"ל כי הוא האיש הכי טוב היום במדינת ישראל, לשיקולם, לנצח במלחמה הבאה שלא תבוא. הם רוצים אבל יהודה קיבל חוות דעת ממיכה ומפחד מדורית. מדינת ישראל ועם ישראל יקבלו מפקד פחות טוב על הצבא רק משום האקטיביזם של מערכת המשפט בישראל. מערכת שמלינה השכם וערב על ירידת אמון הציבור, אך בד בבד לוקחת באופן מוחלט את הבעלות על המוסר, הערכים ושיקול הדעת במדינה.בואו נעשה לרגע סדר. יואב גלנט הוא אלוף פיקוד הדרום. לפני שנים נכתב תחקיר בעיתון ה"ארץ" על השתלטות, לכאורה, של קרקעות מדינה בידי גלנט. האירוע הזה ותצהיר שיקרי שמייחס מבקר המדינה לגלנט אלו אירועים שיכלו והיו צריכים להיבדק מזמן. אם גלנט לא אמין ולא ערכי כדי להיות רמטכ"ל הוא גם לא ראוי לכהן כאלוף בצה"ל. אבל אצלנו נזכרה אורלי אינס לספר על מעלליו, לכאורה, של ניצב בר לב בדיוק שנפתח המרוץ למפכ"לות וגלנט הוא לא ערכי מייד אחרי מינויו לרמטכ"ל.
עתה יש לשלוף את הקלישאה הישנה של 'עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא' ולמנוע, אבוי, מהאלוף הסורח והשקרן להמשיך ולכהן כמפקד בצה"ל. האומנם? ההחלטה הפחדנית של ראש הממשלה ושר הביטחון לבטל את מינויו של גלנט לרמטכ"ל מעידה סופית על עליונותה של הרשות השופטת על פני הרשות המבצעת. בדמוקרטיה חייבת להיות מערכת של איזונים ובלמים בין רשות אחת לאחרת, אבל במדינת ישראל יש עריצות של מערכת אחת שלטת- הרשות השופטת. עריצות שמקורה ברוח הגבית שהיא מקבלת מהתקשורת וכתוצאה מכך מהציבור בישראל.
אם יואב גלנט עבר עבירה פלילית, מוזמנת המשטרה, הפרקליטות והיועמ"ש להגיש כנגדו כתב אישום ולגשת לברר את הנושא בבית המשפט. אך לפנינו סיפור אחר לגמרי. אין כתב אישום, כלומר אין עבירה פלילית ובכל זאת, ההכרעה על המינוי נמצאת לפתחה של מערכת המשפט.
היועץ המשפטי לממשלה מעריך שמינוי גלנט לא יעבור בבג"ץ משום שמעשיו, לכאורה, אינם עומדים במבחן הסבירות הערכי לכהונה כראש המטה הכללי של צה"ל. גם אני חושב שיש לבחון מינויים ציבוריים, בטח לתפקיד כמו רמטכ"ל, במבחנים אתיים וערכיים ולאו דווקא במבחנים משפטיים גרידא. יש מספיק מעשים כשרים אבל מסרחים שבגינם צריך למנוע מינוי לתפקיד בכיר במערכת הציבורית. השאלה הגדולה היא מי קובע? מי נותן את תעודת ההכשר? במדינה מתוקנת, ללא עריצות שיפוטית, היה סביר להניח ששר הביטחון, שזוהי סמכותו החוקית למנות את הרמטכ"ל, ישקול את מכלול השיקולים המקצועיים והערכיים כאחד ויקבל החלטה. אבל אצלנו במדינה בית המשפט הוא כל כך אקטיביסטי שאת שיקולי המוסר הוא עושה בעצמו בלבד. כך יצא שראש ממשלת ישראל ושר הביטחון הלכו לישון בידיעה שגלנט ראוי וגם היום רוצים לראות אותו עם דרגות רב אלוף, אך לא עושים זאת כי היועמ"ש יהודה וינשטיין חושש שבג"ץ יקבע שזה לא סביר.

צריך לשלוח את כולם ללמוד קבלה , זה יעשה קצת סדר
השבמחקשלום גיא,
השבמחקתפקידו של בית המשפט העליון הוא לא לקבוע מי יהיה הרמטכ"ל הבא של מדינת ישראל, אלא לקבוע האם ההחלטה של שר הביטחון עומדת במבחנים הנדרשים למינוי. בג"צ לא בוחר לנו רמטכ"ל, אלא בודק האם בחירת הרמטכ"ל הייתה רשלנית ולא עמדה בקריטריונים של קבלת החלטה ציבורית.
העתירה שהוגשה לבג"צ בוחנת את קבלת ההחלטות של שר הביטחון, הממשלה וועדת טירקל. היועמ"ש החליט שבגלל מעשיו ועדויותיו של גלנט הוא לא יכול להגן עליו. מעשה ליגיטימי מצד היועמ"ש.
במקום להאשים את בג"צ ב-"עריצות" יש מקום להפנות אצבע מאשימה לשר הביטחון וועדת טירקל שקיבלו החלטה חפוזה.
שופט הוא לא שר ביטחון ולא יכול לקבוע מי יותר מתאים להנהיג את הצבא, אבל לשופטים יש יכולת לקבוע האם החלטה שהתקבלה היא ראויה, וכך היה. אנחנו צריכים לברך מעורבות שכזאת מצד בית המשפט כדי שנמנע מצב שבו החלטות לא ראויות מתקבלות במדינה שלנו.
כל מה שכתבת לא רלוונטי. הכוח היה ונשאר בידי הרשות המבצעת, לאקטיבזם המשפטי אין שיניים במקרה הנדון כי ההחלטה גולגלה חזרה לפתחם של ראש הממשלה ושר הבטחון. זה שהם החליטו להקשיב לו זה דבר אחר. אגב החלטה נכונה בכל קנה מידה
השבמחקאני במקרה יודע שלא ראית היום לונדון וקרישנבאום, אבל אני ראיתי. דב ויסגלס התארח התוכנית ואני יכול לומר לך שהוא מסכים איתך במאה ואחד אחוז.... ועכשיו אם זה משנה אחרי מה שכתבתי... גם אני.
השבמחקמעבר לכך, עצם זה שהוא לא הולך להיות רמט"כל זוהי רק פגיעה חלקית, הפגיעה היא מעבר לזה. 34 שנות שירות של מופת הולכים לפח זבל בניירת של אנשי חוק ועסקני דינים וזוהי הבעיה. איש שטח ומקצוע נגנז בחיתוך קל ע"י אנשי החליפה המהודרת והפאה.
השבמחקאני לא מצדיק את מעשיו של גלנט ואף יש בהם סירחון קל, סירחון ישראלי חצוף האופיני לכל אזרח ואזרח, אך המעשה שנעשה לגלנט הוא מגועל ברוע וצרות עין. זה די מזכיר לי את המוטיב, כאשר גוי מגלה לאחר עסקה עם רוכל יהודי כי קנה במחיר יקר מדי את מבוקשתו...
לתגובה של מספר 2:
השבמחקלא הבנתי מגיא שהוא מעוניין בביטול הפונקציה שנקראת בג"ץ. הטענה היא למעורבות יתר. עצם העובדה שהיועמ"ש אומר לממשלה שהוא לא יגן על החלטה למנות את גלנט לרמטכ"ל בבג"ץ היא העריצות השיפוטית. ששר ביטחון עושה שיקולי מינוי הוא עושה גם שיקולים מקצועיים וגם ערכיים. העובדה שבג"ץ הוא האורים והטומים בכל הכקשור למדד הערכים זה אבסורד. אני מזמין אותך לקרוא את מה שאומר בנושא חתן פרס ישראל למשפט פרופ' פרידמן- הוא נחרץ יותר מגיא!
על פניו, נראה שאתה צודק לחלוטין. ביום בהיר מתעוררת לה מערכת המשפט ומחליטה כי האדם שהיה ראוי עד כה לכהן כאלוף בצה"ל, אינו ראוי בכלל לעמוד בראשו.
השבמחקלעניות דעתי, מערכת המשפט היא האחרונה שבאשמים בכל הנוגע להתנהלות פרשה זו. אם נהיה כנים, "הדג הסריח מהראש" ואני לא מדבר על גלנט. אמנם אינני בכיר במשרד הביטחון וגם לא מתיימר להבין את נבכי הפוליטיקה הארגונית בישראל, אבל נראה כי התפתחה תופעה מבזה ומטרידה של טרפוד מינויים בכירים ע"י הוצאת שלדים, סודות והכפשות מעברו של המתמודד. מעבר לכך, התקשורת לא חוסכת ב"פמפום" של "עוולות העבר" של המתמודד ותורמת ללחץ הציבורי על מקבלי ההחלטות ומערכת המשפט.
אותי יותר מטריד עניין הקנוניות וההדלפות האלו שכן הן הסיבה העיקרית להדרדרות המוסר. באחד מציטוטיו היותר מפורסמים דיבר בוגי יעלון על הצורך בנעליים גבוהות בקרייה "בגלל הנחשים" שמסתובבים שם. ייתכן שאני פראנויאיד מנותק אבל לא ייתכן ששכל הטרפודים האחרונים הם צירוף מקרים. קיימת התנהלות בלתי כשרה בעליל מצד כל המתמודדים לתפקיד וחלקם אינם בוחלים באמצעים. מספיקה שיחת טלפון אנונימית אחת למערכת חדשות/משרד המבקר/יועהמ"ש בשביל לגרום לכדור השלג הזה לרוץ במדרון. הדבר מתעצם עם חוסר התפקוד של שר הבטחון ותסכוליו האישיים. מערכת המשפט מתעוררת כאשר דופקים על דלתה ואומרים לה ש"יש כדור שלג בחוץ" ונדמה כי לא מעניין אותה מה מקורו.
הלוואי ואני טועה אך במידה ולא, כנראה שנפסיד עוד המון מינויים ראויים לטובת "מלחמות גנרלים" פנימיות.
תומר
אני רק רוצה להוסיף.שאין ספק שגלנט אמור להיות הרמטכ"ל הבא ולצערנו זה לא יקרה. אבל אם חושבים על זה לעומק, עצם העובדה שאהוד ברק ובנימין נתניהו בחרו בו כמועמד הראוי ביותר כבר פוסל אותו לא? גיא אתה באמת רוצה שהחלטות הרות גורל למדינה שלנו כמו מי יהיה הרמטכ"ל באמת יהיו רק בידי 2 הליצנים הללו. אני חושב שבהחלט מישהו צריך לפקח על על שניהם ולא משנה מי בג"ץ,כנסת,ציבור,אתה לא משנה מי רק לא שניהם. והסכם זאת במשפט שאיש חכם אמר. "הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם" ובלי קשר אתה לא חושב שאתה צריך להגיב על התגובות פה
השבמחקהליבה ב'סכסוך' במזרח התיכון עוסקת באי-סובלנות אנטי-יהודית
השבמחק* חוסר הסובלנות התחיל בעיקר מאז שייח' סולימאן אל-טאג'י אל-פארוקי כתב שיר שנאה בעיתון פלסטין ב-8 בנובמבר 1913, תוך ערבוב של רעיונות קוראניים עם סטריאוטיפים אנטישמיים עתיקים. אחר כך על ידי חאג' אמין אל-חוסייני בשנות ה-20. המופתי גם בחר "להאמין" בעלילת דם עתיקה.
* עיקר הקורבנות ב-1920, 1921 ובמיוחד בטבח בחברון ב-1929, היו יהודים-אדוקים לא-ציונים.
* מרץ 1933, תוך שבועות של עלייתו של היטלר לשלטון, המופתי כבר פנה לקונסול הגרמני והציע ברית.
* מאי 1933, עיתון פלסטין האדיר את היטלר כ"אצילי" והצדיק את רדיפת היהודים.
* ספטמבר 1933, עיסא בנדאק, עורך הדו-שבועון הרדיקלי סואת' אל-שבאב, יצא לפריז כדי לקבל הנחיות מקבוצת גרמנים וערבים על "ניהול תעמולה נאצית" בפלסטין.
* איברהים א-שנטי ב-1934 הקים את העיתון "א דיפאע" היה מאוד בעד היטלר, ואף פרסם חלקים מ'מיין קאמפף'.
* מאי 1935, כשחזרו הנציגים מוועידת נוער ערבי בחיפה, רכבתם לעפולה נשאה צלב קרס שעל אחד הקרונות כתוב בגיר ומתחתיו כיתוב בערבית "גרמניה מעל הכול".
* יוני 1935, ערבים בחיפה הקימו מועדון נאצי, הנקרא 'ירח אדום', ממומן היטב על ידי הנאצים. "מתארגנות קבוצות של צעירים ערבים לבושי חום".
* 1936, המופתי הגדול עם ג'מאל אל-חוסייני הקים את ה-פותאווה לפי דגם הנוער ההיטלראי.
* 1936-1937, ספרו של היטלר מיין קאמפף - רבי-מוכרים בקרב ערבים רדיקליים בפלסטין.
* ינואר 1937, אוני עבד אל-האדי של איסתקלאל אמר למגזין הנאצי: "ערבים חובבים את הנאצים".
* 1937, לקראת ועידת בלודן, שלח המופתי הגדול (לאחר שנשאשיבי עזב את הוועד הערבי העליון) אזהרה (רשמית על ידי הוועד הערבי העליון) למדינות ערביות אחרות (כולל לבנון) במזרח התיכון שלא לקבל יהודים. . מלבד מסירת הודעתו של אחמד אל-שוגאירי בוועידת בלודאן, שלח המופתי גם עלון מלא שנאה (שפורסם ב-18 באוגוסט על ידי מוחמד עלי אל-טאהר) והוא הופץ שם. הוא שימש ב-1943 בגיוס המוסלמים של בוסניה והרצגובינה. זה היה השלב השני, לאחר האשמת שווא על אלאקצא - בהר הבית - בו השתמש המופתי בנושאים אסלאמיים או באירועים ההיסטוריים שלו, וכעת באמצעות פרשנותו, לשם שנאה, להניע את ההמונים.
* 1937, ולטר דולה קונסול גרמני בירושלים: "לערבים פלסטינים בכל השכבות החברתיות יש אהדה רבה לגרמניה החדשה ולפיהרר..."
* אוגוסט 1938 נערך נשף "פלסטין" במועדון הערבי בברלין, השתתפו גם כמה מראשי המפלגה הנאצית.
השבמחק* ספטמבר 1938, כמאה נציגים מפלסטין ערבית בכנס הנאצי בנירנברג.
* 7-11 באוקטובר 1938: הוועידה הפרלמנטרית העולמית של מדינות ערב והאסלאמיות בקהיר, שאורגנה על ידי האחים המוסלמים "בהגנה על פלסטין". הפצת תרגומים לערבית של מיין קאמפף והזיוף: פרוטוקולים של זקני ציון .
* 26 באוקטובר 1938 בעיתון "אל-שבאב" [הנוער] בהוצאת מוחמד עלי אל-טאהר. בו נכתב כי "אללה הוא המגן של תושבי פלסטין שאין להם לא היטלר ולא אומה".
* מאי 1939, עוני עבד אל-האדי של איסתקלאל נפגש עם פקידים נאצים בברלין.
* רדיו 'קול הערבים' היטלר, התחיל עם יוניס בחרי, וקיבל חיזוק במיוחד על ידי המופתי לאחר 1941. שידורי השנאה שלו מברלין, בהם גם קרא לכל הערבים "להרוג את היהודים באשר הם - זה נעים לאללה".
* 1939-1944, כתב העת הנאצי בערבית, "באריד אל שרק" (פוסט המזרח, ע"י כמאל אל דין אל גלאל). בין תורמי חומר: שכיב ארסלן, המופתי, יונס בחרי, וואן לירס.
* סקר של מר סארי סכאניני בפלסטין בפברואר 1941 מצא כי 88 אחוז מהערבים תמכו בנאצים.
* יחד עם ערבים נוספים, (כולל מפלסטין: אכרם זואיטר ודארוויש אל-מיקדאדי), מסיתים לטבח פרהוד שאירע ביוני-1941 בעיראק, שבו יש אומרים שמתו אפילו אלף יהודים. היה אונס קבוצתי וילדים הושלכו למים לעיני הוריהם.
* המופתי הבלתי-מוסרי הנשוי, בילה את שנות המלחמה 1941-1945 בברלין, מוקף בנשים גרמניות וקיבל כסף רב.
* 1942 - המופתי מתכנן הקמת משרפות, דוגמת אושוויץ, עבור יהודי המזרח התיכון, בעמק דותן.
* 1943, המופתי עם רשיד עאלי אל-כילאני, מלווה בגורמים נאצים, מבקר במחנה הריכוז טרבין. בנוסף לעדי ראייה, ביקור נוסף באושוויץ השלישי - "מונוביץ".
* 1943 בין האביב ל-29 באוקטובר: במשך שישה חודשים האיץ המופתי בנאצים להפציץ ערים מיושבות יהודיות, במיוחד תל אביב. בנוסף, הוא הציע לבצע את הפיגוע ב-2 בנובמבר - יום השנה להצהרת בלפור.
* אגב, לא רק המופתי עבד עם הנאצים. היו אתו כמו 200 ערבים, בעיקר מפלסטין [א"י].
* לאחר המלחמה, זכה המופתי לצהלת האחים המוסלמים במצרים.
האנטישמי הנאצי הידוע לשמצה יוהאן פון לירס (עומר אמין) התקבל במצרים על ידי המופתי והוא הפך ליועץ הפוליטי של מחלקת המידע תחת מוחמד נגיב וגמאל עבד אל נאצר. הוא עזר גם לנאצי ארנסט-וילהלם שפרינגר להימלט למצרים.
* 1947, ערבים מגייסים נאצים לשעבר כדי להילחם ביהודים. בסך הכל, כמה מחקרים הראו, בסביבות 1,000 מהם.
השבמחק* 1947, עיסא נח'לה עבד עבור המופתי בוועדה הערבית העליונה, לאחר מכן התסיס בארגנטינה (כולל לשבח גרמניה-הנאצית במגזין שערך מטעם הליגה הערבית), ואז חזר לארה"ב והפיץ תעמולה במשך עשרות שנים (שנות השישים, השבעים, השמונים) עם ניאו-נאצים.
* 1947-1948, ההנהגה הערבית, כולל המופתי, אמרה לערבים של א"י פלסטין לעזוב את האדמה עד "ניצחון".
* הליגה הערבית עבדה עם ניאו נאצים בדרום אמריקה בשנות ה-60. והטרוריסטים הפלסטינים היו מקושרים עם ניאו-נאצים בשנות ה-60 כמו עם פרנסואה ז'נו.
חוץ מהדוגמה של רוברט קורדרו. קבוצות נקשרו עם נאצים או/ו ניאו-נאצים בשנות ה-70-1980, בין השמות: אוטו ארנסט רמר, L'Oeuvre Francaise, קרל היינץ-הופמן, אודו אלברכט, וילי פוהל / ווס - מקס אברמובסקי, ז'אן רוברטס דבאודט, ז'אן תיריארט, פון קינה, וולטר קסל - אודפריד הפ, מנפרד רודר, וולקר-היידל וכו'.
* שאלו את עצמכם, אילו כל הישראלים היו ערבים-אתניים או רובם מוסלמים, האם היה אז בכלל סכסוך? = 'גזענות ערבית!' / 'אי-סובלנות איסלמיסטית'!
* לשוב למולדת היסטורית אין שום קשר ל"גזענות" והתעמולה ההיטלריסטית של 2001-דורבן, במיוחד של איגוד עורכי הדין הערבי ואחרים, הראתה את האירוניה המרה של גזענים באיצטלה של "אנטי גזענים".
* אי אפשר לנתק קנאות מהמצאתו של אחמד שוקאירי את האנלוגיה הכוזבת של ה"אפרטהייד" ב-1961 (קצת יותר משנה לאחר שקידם קבוצה ניאו-נאצית וציטט את מאמר הניו יורק טיימס ב-16 בספטמבר 1962, שלמעשה קובע האופי הנאצי של הקבוצה - הוא ידוע חשמצה גם על "חזונו" ש'אף אחד מהם לא ישרוד' לקראת מלחמת ששת הימים), או של פעילותו האנטי-ישראלית של עומר שאקיר מאז 2010 ושימוש לרעה בקבוצת HRW [משמר-זכויות-האדם] ב-2021 עבור תעמולה זו בזיוף או מצג שווא של עובדות (כולל על חשש אמיתי מהטרור הערבי, מצג שווא של החברה הישראלי הרב-צבעונית ורב-אתנית, כאילו כולם "לבנים") ובאמצעות שינוי ההגדרה של אפרטהייד כך שתתאים לתעמולה שלו.
עד כמה העולם הערבי יודע (או רוצה לדעת, פעילי ה-BDS מעוניינים שהעולם ידע) על יחס מועדף לערבים על פני יהודים, לרבות בהחלטות בתי המשפט, באקדמיה, בתעסוקה ועוד?
* האדרת הי-טלר, הכחשת השואה ויצירת (שנאה, ממניעים גזעיים) השוואות מזויפות לעימותים ואמצעי אבטחה - הכל מתרחשים בבת אחת.
* אם בתעמולה קנאית אנטי-ישראלית יש אמת כלשהי, אז למה הישראלים ממשיכים להסתבך בצרות, לסכן את חיי חייליה ואפילו להמציא אמצעים רק כדי למזער קורבנות ערבים כשרודפים אחרי מחבלים?
* אם ההנהגה הערבית או ה"אקטיביסטים" האנטי-ישראליים, מודאגים יותר מחיי ערבים מאשר בהשמצת ישראל - אז מתי בפעם האחרונה גינו את השימוש באזרחים כמגן אנושי, בתי ספר, מקומות תפילה או ירי מסיבי בשטחים מאוכלסים אזורים?
* 113 המורים של אונר"א בין השנים 2015-2022 שעסקו בטרור ורבים באנטישמיות, כולל תעמולה פרו היטלר.
* דרך אגב, התקפות ה-טיק-טוק (מאפריל 2021) של ערבים רבים וקבלת אלפי פידבקים מערבים אחרים הם פיגועים נגד יהודים אדוקים בירושלים ש(רובם) אינם ציונים ואף מסרבים לשרת בצה"ל. אותו דבר הוא הקריקטורות האנטישמיות, (בעבר ובהווה), בתקשורת הערבית, לעתים קרובות של יהודים אדוקים כאלה גלויים בבירור. הגרוע ביותר הוא, מעשי הטבח בטרור המכוונים ספציפית לקהילות כאלה בערים שונות. כמו כן השיגרה החולנית לצהול, לחגוג בפומבי כשיהודים נרצחים. מה ששוב מראה את המוטיבציה הבסיסית של 'גזענות ערבית' מאחורי הכל, באופן עקרוני.